over bomen

8 mei 2019

Locatie: Den Witten Haen, Groenmarkt 19B, Dordrecht

Entree: gratis

Bomen staan er niet voor niets. Ze brengen geluk, een gevoel van welbehagen, zo wijzen onderzoeken uit. Volgens sommigen staan ze juist in de weg of nemen te veel ruimte in. Ze worden ziek of gaan dood. Dan moeten ze weg. Maar wie bepaalt dat?

Bomen zijn zwijgzaam. En toch maken ze veel emotie los. Hoogste tijd, vindt stichting de stad, om eens over ze te spreken. Waarom zijn ze van belang, wat is de waarde van groen in een stedelijke omgeving? Hoe gezond zijn de Dordtse bomen? Hoe gaan we met ze om, nu en straks?

Deskundige sprekers delen op 8 mei hun ideeën, observaties en beleidsvoornemens met belangstellenden, gevolgd door een discussie. Plaats van samenkomst is Den Witte Haen, waar Dordts oudste boom zal toezien op de avond.

• Frits Baarda, journalist en lid van Stichting DE STAD, over ontmoetingen met bomen
  • Marit Jansen, landschapsarchitect, gemeente Dordrecht
  • Simon Klingen, boomexpert, Klingen Bomen
  • Roald Pijpker, promovendus Wageningen University & Research, Health and Society

De avond staat onder leiding van Anneke van Veen, adviseur leefomgeving en lid van Stichting DE STAD.

> locatie: Den Witten Haen, Groenmarkt 19B, Dordrecht
> inloop: 19.30 uur, aanvang: 20.00 uur